VOP

- Základní ustanovení
1.1 Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) vydává společnost OX Point a.s. , se sídlem Praha 4, Štětkova 1638/18, PSČ 140 00, IČ 09752251, společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddíle B, vložka 25847, kontaktní telefon 227 072 699, kontaktní email info@oxpoint.eu. Tyto VOP upravují dodavatelsko-odběratelské vztahy v oblasti prodeje zboží a služeb mezi společností OX Point a.s. (dále jen „prodávající“) a jejími zákazníky (dále jen „kupující“) a to pro přímý prodej na základě poptávek kupujících (nikoliv prostřednictvím e-shopu).
1.2 Tyto VOP jsou platné pro vztahy uzavírané mezi kupujícím a prodávajícím, tedy pro jednotlivé dílčí kupní smlouvy, případně smlouvy o dílo uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím (dále také jen jako „smlouva“ či „smlouvy“), a to ode dne jejich vyhlášení s tím, že těmito VOP zaniká účinnost předchozích Všeobecných obchodních podmínek. Smlouvy uzavřené dle předchozích Všeobecných obchodních podmínek se řídí předchozími Všeobecnými obchodními podmínkami.
1.3 Pokud jsou ve smlouvě výslovně definovány dodatečné či protikladné smluvní podmínky, mají taková ujednání před ujednáními VOP, s nimiž jsou v rozporu, přednost.
1.4 Všeobecné obchodní podmínky a jiné obdobné podmínky kupujícího, obzvláště nákupní podmínky kupujícího, nejsou součástí smlouvy, a to ani v případě, že prodávající přijme platbu od kupujícího a provede dodávku zboží.
1.5 Kupující je odpovědný za aktualizaci všech svých údajů v případě jejich změny, a to zejména za aktualizaci kontaktních osob oprávněných k objednávání a vyzvedávání zboží. V případě, že nebude prodávajícímu oznámena změna a zboží si odebere osoba, která již své oprávnění ztratila, nese veškerá rizika kupující, tzn. kupující je povinen uhradit hodnotu odebraného zboží a odebrané zboží se považuje za zboží odebrané a nakoupené kupujícím.
1.6 Součástí VOP jsou zejména Podmínky ochrany osobních údajů Podmínky ochrany osobních údajů, licenční ujednání (pro případy dodávek, jejichž součástí je podlicence k software) a další dokumenty, na které VOP odkazují.
- Poptávka, nabídka a uzavření smlouvy
2.1 Kupující zašle prodávajícímu poptávku po relevantním zboží ze sortimentu prodávajícího, včetně zejména identifikace kupujícího, emailové adresy a tel. čísla a případně specifikaci služeb, které kupující poptává. a to písemnou či e-mailovou formou, případně telefonickou formou.
2.2 Pokud kupující poptává zboží telefonicky, je prodávající oprávněn požadovat písemné zaslání poptávky . To je možné učinit též e-mailovou formou.
2.3 V návaznosti na poptávku kupujícího učiní prodávající kupujícímu nabídku, která bude obsahovat zpravidla následující náležitosti:
- firmu a sídlo kupujícího (nebo jméno a místo podnikání u fyzických osob) nebo jméno a adresu u fyzické osoby nepodnikatele,
- IČ a DIČ u podnikatele,
- emailovou adresu a telefonní číslo
- kód produktu, který jednoznačně určuje předmět nabídky (číselné označení produktů podle druhu, uváděné v ceníku prodávajícího), upřesňující slovní popis,
- specifikaci případných požadovaných služeb,
- množství požadovaných kusů produktů, způsob jejich dopravy a přesné místo dodávky,
- cenu a její splatnost,
- předpokládaný termín dodání,
- odkaz na VOP prodávajícího,
- způsob dopravy, a
- případné další okolnosti.
.
2.4 Smlouva je uzavřena akceptací nabídky prodávajícího kupujícím v písemné formě (poštovní přeprava) nebo formou e-mailu, kterou kupující zašle prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne obdržení nabídky. V případě, že kupující v této lhůtě nabídku bez výhrad neakceptuje, není smlouva uzavřena a nabídka prodávajícího zaniká. Nabídku nelze přijmout s výhradami či návrhy na doplnění.
Smlouva se považuje za uzavřenou rovněž okamžikem podpisu smlouvy oběma stranami.
Konečný, kompletní a závazný popis dodávaného zboží a služeb ze strany prodávajícího je stanoven/potvrzen prodávajícím ve smlouvě a jejích přílohách, včetně příslušných dodatečných doložek.
2.5 Kupující je potvrzením nabídky prodávajícího v plném rozsahu vázán.
2.6 Kupující obdrží prostřednictvím elektronické pošty informaci o evidenci potvrzení nabídky prodávajícího.
2.7 Prodávající si vyhrazuje právo kdykoliv zrušit i potvrzenou nabídku nebo její část, zejména pak v těchto případech: zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo je nedostupné, nebo pokud se výrazným způsobem změnila cena a kupující změnu ceny neakceptuje. V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. Pokud kupující již část nebo celou částku kupní ceny uhradil, bude mu zpět převedena na jeho účet v nejkratším možném termínu, nejpozději však do 10 pracovních dní.
2.8 Kupující souhlasí s vystavováním a doručováním obchodních listin (včetně daňových dokladů) i elektronicky, na emailovou adresu uvedenou v objednávce kupujícího.
2.9 Kupující odesláním potvrzení nabídky prodávajícího potvrzuje, že se seznámil se zněním těchto VOP a souhlasí s nimi.
2.10 Uzavřenou smlouvou se prodávající zavazuje předat kupujícímu zakoupené výrobky a umožnit kupujícímu nabytí vlastnického práva k výrobku a kupující se zavazuje výrobek převzít a uhradit prodávajícímu jeho cenu; pokud je součástí nabídky i služba, zavazuje se prodávající k jejímu poskytnutí a kupující se zavazuje za ni uhradit sjednanou odměnu.
2.11 Prezentace výrobků umístěná na www.oxpoint.cz je informativního a ilustračního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně těchto výrobků. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
2.12 Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy nese kupující.
- Cenové a platební podmínky
3.1 Cenu uvede prodávající v nabídce zaslané kupujícímu dle čl. 2.3. VOP, pokud nebude smlouvou dohodnuto jinak. V případě zobrazení zjevně nereálné (vysoce netržní) ceny (v důsledku např. chyby systému), si prodávající vyhrazuje právo nabídku/smlouvu zrušit a informovat o zrušení kupujícího a to bez jakéhokoliv nároku kupujícího (s výjimkou nároku na navrácení již zaplacené kupní ceny).
3.2 Na základě potvrzení nabídky prodávajícího kupujícím je prodávající oprávněn, nikoliv však povinen vystavit konfirmaci uzavření smlouvy.
3.3 Potvrzená nabídka prodávajícího ze strany kupujícího je považována mezi smluvními stranami za závaznou a tím je uzavřena dílčí kupní smlouva event. smlouva o dílo.
3.4 Prodávající může ve výjimečných případech termín dodání uvedený v nabídce změnit – v tomto případě je povinen o této okolnosti kupujícího informovat do 7 dnů od odeslání potvrzení nabídky kupujícím.
3.5 Cenu za zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží může kupující uhradit prodávajícímu předem na základně zaslaných platebních podmínek či online převodem či platební kartou (resp. dle aktuálních podmínek a možností uvedených při objednání zboží); faktura je v těchto případech zasílána dodatečně spolu s dodáním zboží či následně poté.
3.6 Jestliže kupující neuhradí vystavenou fakturu či její část v době splatnosti, je prodávající oprávněn (i) pozdržet plnění dle dílčí smlouvy až do úhrady faktury (s poměrným prodloužením doby dodání), nebo (ii) odstoupit od dílčí smlouvy, a (iii) zablokovat všechny další dodávky zboží kupujícímu. Kupující je povinen zaplatit kupní cenu za objednané zboží řádně a včas do dne splatnosti. V případě, že kupující tuto povinnost nesplní, sjednaly smluvní strany smluvní pokutu ve výši 0,1 % z celkové kupní ceny objednaného zboží za každý den prodlení do dne zaplacení včetně. Smluvní pokutu je kupující povinen zaplatit prodávajícímu do 3 pracovních dnů od doručení písemné výzvy k zaplacení smluvní pokuty. Zaplacením smluvní pokuty není vyloučeno ani omezeno právo prodávajícího na náhradu škody v její plné výši, ani se nesnižuje výše nároku na náhradu škody, ani nezanikají smluvní či zákonné povinnosti kupujícího.
3.7 V případě podnikatelského podeje, pokud bude kupující v prodlení s placením kterékoliv faktury delším než 14 dní, má prodávající právo jednostranným oznámením rozhodnout o zesplatnění (zesplatněním se rozumí, že prodávající má možnost jednostranně změnit splatnost všech jím vydaných faktur kupujícímu a stanovit tak nový termín splatnosti) všech dosud nesplatných závazků kupujícího vůči prodávajícímu – k zesplatnění pak dochází písemným jednostranným prohlášením prodávajícího o uplatnění tohoto práva s tím, že pro kupujícího je stanoven nový termín splatnosti všech zesplatněných pohledávek. Za účelem zajištění závazků kupujícího vůči prodávajícímu, úhrady úroků z prodlení, odměn za prodloužení lhůty splatnosti, smluvních pokut kupujícího vůči prodávajícímu , je prodávající oprávněn podmínit tyto dodávky předáním bianco směnky kupujícího splatné na viděnou bez předchozího předložení (bez protestu), avalovanou statutárním orgánem kupujícího (v případě, že kupující je fyzickou osobou, pak směnka musí být avalována třetí osobou odlišnou od kupujícího).
3.8 Pokud zboží se specifikací „osobní odběr“ nebude převzato ve skladu prodávajícího do 5 pracovních dnů od potvrzení lhůty dodání, je prodávající oprávněn zboží zaslat na adresu kupujícího, uvedenou v jeho objednávce, a to na nebezpečí a náklady kupujícího. V případě, že prodávající objednané a nepřevzaté zboží uskladní, je kupující povinen zaplatit prodávajícímu skladné ve výši 1 % z kupní ceny uskladněného zboží za každý den uskladnění do dne převzetí.
3.9 Zboží je až do doby úplného zaplacení celé kupní ceny a případných dalších finančních nároků prodávajícího vůči kupujícímu vlastnictvím prodávajícího a kupující není oprávněn s ním jakkoliv nakládat, dále jej zcizovat, či zatížit právy třetích osob. Zaplacením se rozumí připsání celé fakturované částky na účet prodávajícího (zápočet jakékoliv případné pohledávky kupujícího za prodávajícím na kupní cenu zboží je vyloučen).
3.10 V případě objednání dodávky zboží se službou (např. instalace) si prodávající vyhrazuje právo účtovat kupujícímu náklady vzniklé při činnostech nezbytných pro vyřízení požadavku nebo poptávky kupujícího. Do těchto činností patří například odborná konzultace, technická podpora, obhlídka nebo zaměření v místě plánované montáže atd. V těchto případech může prodávající rovněž stanovit podmínky stavební připravenosti a další (bude součástí nabídky). O případné nutnosti uhradit tyto činnosti je kupující prodávajícím předem informován včetně uvedení výše daných nákladů.
3.11 Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat (nebude-li výslovně stanoveno jinak).
- Dodací, dopravní a expediční podmínky
4.1 Prodávající není povinen splnit dodávku zboží do splnění veškerých zákonných a smluvních povinností kupujícího vznikajících do momentu dodání zboží či služeb. Prodávající je oprávněn dodávku zboží či služeb zadržet zejména v případě, že kupující je v prodlení s placením kupní ceny nebo její části nebo v případě, že kupující nesplnil veškeré smluvní povinnosti kupujícího, u nichž bylo sjednáno, že musí být splněny před dodáním zboží či služeb.
4.2 O předpokládaném konkrétním čase doručení a dalších informacích ohledně doručení zboží bude kupující informován prostřednictvím e-mailové adresy či sms. Předpokládaný čas doručení se může změnit v závislosti na logistických možnostech prodávajícího a/nebo jeho dopravců. V případě, že se prodávající dostane do prodlení s dodávkou z důvodů výlučně na straně prodávajícího, je kupující povinen poskytnout prodávajícímu dodatečnou přiměřenou lhůtu k splnění závazku, minimálně však 15 pracovních dnů. Nedojde-li ke splnění závazku ani v dodatečné lhůtě (a není-li ve VOP uvedeno jinak), je následně kupující oprávněn od dílčí smlouvy odstoupit, pouze však do doby dodání zboží prodávajícím. V případě odstoupení od smlouvy bude kupujícímu do deseti dní navrácena již případně zaplacená kupní cena (bez příslušenství), přičemž jiné nároky kupujícího v souvislosti s prodlením prodávajícího a/nebo nedodáním zboží jsou výslovně vyloučeny a kupující se jich vzdává.
4.3 Veškeré zvláštní požadavky na odeslání, dopravu a pojištění zboží včetně celního projednání musí být prodávajícímu oznámeny v dostatečném předstihu. V případě podnikatelského prodeje jakákoliv případná cla, dovozní poplatky atd. hradí a zajišťuje kupující.
4.4 Způsob dopravy, nebo převzetí zboží bude specifikován v nabídce prodávajícího, přičemž jsou možné zejména následující varianty dopravy:
- osobní odběr v provozovně Pelhřimov na adrese: K Silu 2179, 393 01 Pelhřimov – Lhotka.
- doprava spediční společností na adresu uvedenou kupujícím. V takovém případě náklady hradí kupující.
- doprava firemní logistikou. V takovém případě náklady hradí kupující.
4.5 Náklady na dopravu zásilky ze skladu prodávajícího ke kupujícímu hradí kupující, pokud není v rámci nabídky smlouvy stanoveno jinak. Toto dopravné je přefakturováno současně se zbožím. Doprava je tedy prováděna na účet a na riziko kupujícího.
4.6 Přesná cena dopravného bude uvedena v konkrétní nabídce prodávajícího .
4.7 Zboží je rovněž možné vyzvednout osobně přímo ve skladu prodávajícího (v termínu určeném po dohodě). Osoba, která odebírá zboží, je povinna prokázat svoji totožnost občanským průkazem, případně jiným osobním dokladem a v případě zástupce oprávněnost k odběru zboží platnou plnou mocí a potvrdit případné zaslané identifikační kódy pro převzetí zboží. Při osobním převzetí dodávky na skladě je kupující povinen zkontrolovat stav dodávky a její soulad s dodacím listem.
4.8 Kupující je povinen namítat jakékoliv vady zboží hned při jeho převzetí a v případě vad skrytých neprodleně poté, co dané vady zjistí. Kupující je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat její stav. V případě jejího poškození nebo jiných zjevných vad je povinen sepsat při osobním odběru s prodávajícím a v ostatních případech s dopravcem protokol o doručení zásilky s výhradami, případně zásilku odmítne převzít. Takový protokol poté prodávající společně s popisem závady zásilky zboží kupující bezodkladně odešle prodávajícímu mailem na adresu info@oxpoint.eu. Při převzetí dodávky doručené dopravcem je kupující povinen zkontrolovat údaje uvedené na přepravním listu. Pokud údaje nesouhlasí se skutečností, je porušen originální obal zboží nebo je porušena originální polepovací páska na obalu, postupuje kupující analogicky dle předchozích ujednání tohoto odstavce.
4.9 Prodávající splní dodávku zboží podle vzájemné dohody okamžikem jejího předání dopravci v případě podnikatelského prodeje a v okamžiku jejího předání kupujícímu v ostatních případech. Prodávající neodpovídá za prodlení kupujícího s převzetím zboží. .
4.10 Kupující je povinen zkontrolovat i věcný obsah zásilky dle přiloženého dodacího/záručního listu. Pokud obsah zásilky neodpovídá dodacímu listu/objednávce, je kupující povinen uvést na přepravním listu nebo jeho příloze (či jiným vhodným způsobem) rozdíly oproti dodacímu listu/objednávce a nechat si tuto skutečnost potvrdit dopravcem. Pokud to dopravce odmítne, je kupující povinen odmítnout dodávku jako celek.
4.11 Pokud dodané zboží a podmínky dodávky neodpovídají objednávce, kupující je oprávněn vyplnit protokol ke vrácení zboží (ke stažení na webových stránkách prodávajícího) a zaslat zpět kompletní a nepoškozené zboží tak, aby nejpozději do 5 pracovních dnů bylo prodávajícímu doručeno.
4.12 Pokud zboží není vráceno ve lhůtě a/nebo je vráceno poškozené, vyhrazuje si prodávající právo zboží nepřijmout, nebo účtovat vzniklé škody a storno poplatek ve výši 5 % z ceny vráceného zboží.
4.13 V případě prodlení kupujícího s převzetím dodávky nebo v případě porušení jakékoliv povinnosti kupujícího poskytnout součinnost, je prodávající oprávněn požadovat náhradu vzniklé škody včetně případných vícenákladů. V tomto případě nebezpečí náhodného zničení, resp. náhodného poškození předmětu dodávky přechází na kupujícího, a to nejpozději v momentě, ve kterém se kupující dostal do prodlení s převzetím dodávky či poskytnutím součinnosti.
4.14 V případě podnikatelského prodeje je kupující povinen sjednat si pojištění proti nebezpečím jakéhokoliv druhu. Prodávající nenese žádnou odpovědnost v případě nesplnění výše uvedené povinnosti kupujícího, zejména nenese odpovědnost za škody vzniklé přepravou zboží.
4.15 Kupující se zavazuje smlouvou zboží řádně odebrat a v případě, že prodávající objednané a nepřevzaté zboží uskladní, je kupující povinen zaplatit prodávajícímu skladné ve výši 1 % z kupní ceny uskladněného zboží za každý den uskladnění do dne převzetí.
4.16 Kupující odběrem zboží od prodávajícího výslovně souhlasí s platným zněním těchto VOP v době odběru zboží. Aktuální znění VOP jsou dostupná na webových stránkách prodávajícího – www.oxpoint.cz.
4.17 Předmětem dodávky prodávajícího je výhradně zboží (případně služby) výslovně ve smlouvě (objednávce) specifikované. Prodávající negarantuje jakékoliv návazné služby či synergie či možnosti využití zboží (zejména pak propojení jednotlivých výrobků s dopravci).
- Zhoršení finančních podmínek, prodlení převzetí dodávky ze strany kupujícího
5.1 Pokud prodávající zjistí zhoršení majetkové a finanční situace kupujícího, může požadovat celou nebo částečnou předběžnou platbu kupní ceny nebo poskytnutí záruky, nebo může odstoupit od smlouvy bez zbytečného odkladu.
5.2 Dojde-li k prodlení dodávky vzhledem k okolnostem, za které nese odpovědnost kupující, je prodávající oprávněn uskladnit dodávané zboží na náklady kupujícího.
5.3 Okamžikem nabytí právní moci usnesení o zjištění úpadku kupujícího se stávají splatné veškeré závazky kupujícího vůči prodávajícímu.
- Odpovědnost za vady
6.1 Prodávající odpovídá za to, že zboží bude dodáno v množství a jakosti dle specifikace uvedené ve smlouvě.
6.2 Pokud převážná část závazku prodávajícího spočívá ve vykonání činnosti nebo závazek této strany zahrnuje montáž zboží, a to dle zadání, technické dokumentace, pokynů či plánů kupujícího, není prodávající při zhotovení výrobku dle takového zadání a v souladu s tímto zadáním kupujícího nijak odpovědný za technickou a právní způsobilost výrobku, zejména za vhodnost výrobku pro určené užití, bezpečnost užití výrobku, soulad výrobku s ochranou práv duševního vlastnictví apod.
6.3 Kupující je povinen při převzetí zboží zkontrolovat, zda má dodané zboží smluvně ujednané vlastnosti. Zřejmé vady musí být oznámeny prodávajícímu bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů (tím však není dotčena povinnost kupujícího dle článku 4.8. a 4.10), skryté vady bez zbytečného odkladu poté, co byly nebo mohly být zjištěny při vynaložení dostatečné péče. Oznámením se rozumí řádně odůvodněná písemná reklamace doručená na adresu sídla prodávajícího uvedenou v obchodním rejstříku (není-li v objednávce či na internetových stránkách uvedena jiná adresa pro reklamaci zboží. U řádně podaných a oprávněných reklamací je prodávající dle vlastní volby oprávněn k poskytnutí slevy z kupní ceny, opravě, výměně nebo vrácení zboží s vrácením kupní ceny, a to v přiměřené lhůtě. Přiměřenou lhůtu pro vyřízení reklamací (včetně oznámení volby způsobu jejího řešení ze strany prodávajícího) stanoví prodávající, a to vždy vzhledem k povaze oznámených vad a zboží, maximálně však 30 dní. V případě, že se prodávající dostane do prodlení s opravou případně náhradní dodávkou zboží z důvodů výlučně na straně prodávajícího, je kupující povinen poskytnout prodávajícímu dodatečnou přiměřenou lhůtu ke splnění závazku, minimálně však 15 pracovních dnů. Pokud nebude ani v této dodatečné lhůtě oprava případně náhradní dodávka zboží uskutečněna, je kupující dle vlastní volby oprávněn odstoupit od smlouvy nebo požadovat odpovídající snížení kupní ceny.
6.4 Prodávající nenese odpovědnost za škody způsobené dopravcem či zpoždění dodávky dopravcem (ať bylo zpoždění způsobeno z jakéhokoli důvodu).
6.5 Pokud se reklamace ukáže jako neoprávněná a prodávající ji zamítne, je kupující povinen uhradit prodávajícímu veškeré náklady, které mu neoprávněnou reklamací vznikly, a to na základě vyúčtování těchto nákladů prodávajícím do 5 dnů ode dne vyúčtování.
6.6 V případě jakéhokoliv odstoupení od smlouvy, v důsledku kterého má dojít k navrácení již zaplacené kupní ceny (či její části) , vrátí prodávající finanční prostředky stejným způsobem, jakým je od kupujícího přijal. Pokud peníze nelze vrátit stejným způsobem (např. platba v hotovosti) je kupující v odstoupení od smlouvy (či na výzvu prodávajícího) povinen uvést bankovní účet za účelem navrácení ceny (když kupující v tomto případě plně odpovídá za správnost údajů, které prodávajícímu poskytl).
- Záruka za jakost, reklamace
7.1 Prodávající poskytuje kupujícímu ve smyslu příslušných ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník na všechny dodané výrobky záruku za jakost po dobu 12 měsíců v případě podnikatelského prodeje a 24 měsíců v ostatních případech, a to ode dne přechodu vlastnického práva ke zboží na kupujícího, není-li stanoveno prodávajícím u příslušného zboží v dokumentech prodávajícího (jako jsou zejména katalogy, produktové listy, záruční listy spod.) jinak. Jako záruční list slouží buď faktura, dodací list nebo příjmový doklad vystavený prodávajícím.
7.2 Reklamaci nelze uplatnit zejména v následujících případech:
- reklamaci nelze uplatnit při převzetí poškozené zásilky od dopravce – kupující je povinen přebíranou zásilku důkladně zkontrolovat a v případě poškození zásilky sepsat zápis společně s dopravcem obdobně dle pravidel uvedených v čl. 4. těchto VOP;
- reklamaci nelze uplatnit, vypršela-li u reklamovaného zboží záruční doba přede dnem uplatnění reklamace;
- reklamaci nelze uplatnit, pokud vada zboží vznikla nevhodným užívání zboží;
- reklamaci nelze uplatnit při nedodržení pokynů či doporučení stanovených výrobcem či prodávajícím;
- reklamaci nelze uplatnit, pokud vada zboží vznikla při neodborné instalaci, neodborným zacházením, neodbornou obsluhou, neodbornou manipulací nebo zanedbáním péče o zboží;
- reklamaci nelze uplatnit, pokud vada zboží vznikla nevhodným skladováním, poškozením v důsledku vystavení nepřiměřeným teplotám a/nebo vlhkosti či nepřímým vystavováním agresivním chemikáliím nebo extrémním vibracím;
- reklamaci nelze uplatnit, pokud je zboží poškozeno přírodními živly (či jinou událostí vyšší moci), kupujícím či jakoukoliv třetí osobou.
7.3 V případě, že se po převzetí zboží kupujícím vyskytnou v záruční době vady zboží, na které se vztahuje záruka za jakost, může se kupující se svou reklamací obrátit na prodávajícího prostřednictvím provozovny prodávajícího na adrese K Silu 2179, 393 01 Pelhřimov – Lhotka (dále jen „provozovna“), případně na e-mailové adrese info@oxpoint.eu a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do sedmi dnů od okamžiku, kdy se vyskytne vada zboží. Po uplynutí této lhůty není kupující oprávněn vadu reklamovat a na vadu se nevztahuje záruka za jakost. Místem uplatnění záruční reklamace je pouze provozovna.
7.4 Při uplatnění záruční reklamace je kupující povinen doručit na vlastní náklady a riziko reklamované zboží do provozovny spolu s průvodním dopisem, kde bude popsána reklamovaná vada a uveden kontakt na kupujícího a s fakturou, dodacím listem nebo příjmovým dokladem vystaveným Prodávajícím. Pokud nebudou spolu s reklamovaným zbožím Prodávajícímu doručeny shora uvedené dokumenty, je Prodávající oprávněn vyhodnotit reklamaci jako neoprávněnou, zamítnout ji a vrátit reklamované zboží na účet a riziko kupujícího zpět kupujícímu.
7.5 O záruční reklamaci prodávající rozhodne bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30-ti kalendářních dnů ode dne řádného uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne jinak. U řádně podaných a oprávněných reklamací je prodávající dle vlastní volby oprávněn k poskytnutí slevy z kupní ceny, opravě, výměně nebo vrácení zboží s vrácením kupní ceny. V případě, že se prodávající dostane do prodlení s opravou případně náhradní dodávkou zboží z důvodů výlučně na straně prodávajícího, je kupující povinen poskytnout prodávajícímu dodatečnou přiměřenou lhůtu ke splnění závazku, minimálně však 15 pracovních dnů. Pokud nebude ani v této dodatečné lhůtě oprava případně náhradní dodávka zboží uskutečněna, je kupující dle vlastní volby oprávněn odstoupit od smlouvy nebo požadovat odpovídající snížení kupní ceny.
7.6 Pokud se reklamace ukáže jako neoprávněná a prodávající ji zamítne, je kupující povinen uhradit prodávajícímu veškeré náklady, které mu neoprávněnou reklamací vznikly, a to na základě vyúčtování těchto nákladů prodávajícím do 5-ti dnů ode dne vyúčtování.
7.7 Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy uplatnil reklamaci a co je jejím obsahem. Dále prodávající vydá kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení případné opravy a době jejího trvání. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající kupujícímu vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí. Prodávající doporučuje kupujícímu si tato potvrzení uchovávat po dobu trvání záruky za jakost.
7.8 Pokud po řádném vyřízení reklamace prodávající bude zboží vracet kupujícímu, nebo mu poskytne v rámci záruky za jakost zboží nové, prodávající vyzve kupujícího k převzetí reklamovaného zboží. Kupující je povinen si reklamované zboží na své náklady a riziko vyzvednout nejpozději ve lhůtě 5 pracovních dnů ode dne doručení výzvy k převzetí reklamovaného zboží.
7.9 Není-li v těchto VOP stanoveno jinak, v ostatním se práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího ohledně práv z vadného plnění řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména § 1914 až 1925 a § 2099 až 2117 občanského zákoníku).
7.10 Na vztahy mezi prodávajícím a kupujícím, které mají podnikatelskou povahu se nepoužijí ty ustanovení občanského zákoníku, které chrání spotřebitele (ani zákon o ochraně spotřebitele). Ani jedna ze smluvních stran není v daném případě považována za slabší stranu.
7a Zvláštní práva spotřebitele
Je-li kupující spotřebitelem (tj. nejde o objednávku „na firmu“, resp. objednávku ve které bylo uvedeno IČ), má tato dodatečná práva (resp. uplatní se tato smluvní úprava namísto odlišných ujednání ve VOP):
7a.1 Právo odstoupit od smlouvy
Byla-li smlouva uzavřena distančním způsobem má kupující – spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a žádat vrácení ceny ve lhůtě čtrnácti dnů. Právo na odstoupení od smlouvy zanikne uplynutím 14 dnů ode dne převzetí zboží.
V případě odstoupení od smlouvy je kupující povinen navrátit zboží prodávajícímu do 14 dní od odstoupení od smlouvy a to neponičené, nepoškozené a bez známek používání, včetně veškerého příslušenství (jakož i případných poskytnutých dárků) a je-li to možné, v originálním obalu.
Pokud je vraceno zboží rozbalené a použité jinak, než jak je nutné k obeznámení se s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností, může být vrácená kupní cena snížena (stejně tak v případě, že zboží vykazuje známky poškození, poškrábaní, či jiného opotřebení). Výše procentuálního snížení vrácené částky závisí na tom, v jakém stavu je dané zboží a jaké jsou možnosti jeho znovuuvedení do prodeje. Uvedené vyplývá z § 1833 občanského zákoníku.
Odstoupení od smlouvy je možné písemnou formou na adresu prodávajícího, vyplněním vzorového formuláře na internetových stránkách prodávajícího (dostupnost formuláře: zde) případně prostřednictvím zákaznického účtu (bude-li taková možnost technicky k dispozici).
V případě, že je s dodávkou zboží spojeno i poskytnutí služby (např. montáž), nelze od smlouvy odstoupit. Stejně tak nelze od smlouvy odstoupit, pokud bylo zboží pro kupujícího jakkoliv upravováno na míru.
V případě odstoupení od smlouvy prodávající navrátí kupující uhrazenou kupní cenu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy a doručení zboží prodávajícímu stejným způsobem, jakým probíhala platba. Kupující má rovněž právo na vrácení peněz vynaložených na dodání zboží při jeho objednávce, pouze však do výše rovnající se nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží na stránkách prodávajícího.
7a. 2 Právo na řešení sporů
V případě sporu má kupující právo obrátit se svou stížností /žádostí na prodávajícího a to zejména prostřednictvím formuláře uvedeného na internetových stránkách (bude-li k dispozici) nebo elektronickou formou na emailovou adresu info@oxpoint.eu.
Pokud stížnost nebude vyřešena způsobem akceptovatelným pro kupujícího, má kupující právo spor vyřešit také mimosoudní cestou prostřednictvím subjektu mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce.
7a. 3 Další práva a povinnosti
Prodávající není oprávněn od uzavřené smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu.
V případě objednávky kupujícího prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku, je prodávající povinen kupujícímu prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku neprodleně potvrdit obdržení objednávky.
Kupící má veškerá práva z vadného plnění ve smyslu ustanovení § 1914 až 1925 a § 2099 až 2117 občanského zákoníku.
- Volba rozhodného práva, řešení sporů
8.1 Smluvní vztah založený smlouvou, uzavřenou mezi prodávajícím a kupujícím, se řídí právním řádem České republiky, bez použití kolizních ustanovení mezinárodního práva soukromého. Není-li v jednotlivých ustanoveních těchto VOP uvedeno jinak anebo nevyplývá-li to z právních předpisů, řídí se právní vztah smluvních stran zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Veškerá komunikace stran bude vedena v českém jazyce.
8.2 Veškeré spory, které mohou vzniknout mezi smluvními stranami, se prodávající a kupující zavazují řešit především mimosoudním jednáním. Prodávající a kupující se dohodli, že příslušným k rozhodnutí sporů vzniklých ze smluv mezi nimi uzavřených nebo v souvislosti s nimi, nedojde-li k jejich smírnému řešení, bude dle zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů, věcně a místně příslušný obecný soud podle místa sídla prodávajícího.
8.3 Prodávající a kupující výslovně vylučují aplikaci všech ustanovení Vídeňské úmluvy OSN o mezinárodní koupi zboží na vzájemné závazkové vztahy na základě těchto VOP nebo v souvislosti s nimi, s výjimkou těch ustanovení úmluvy, jejichž aplikaci nelze vyloučit.
- Přechod nebezpečí škody, odpovědnost prodávajícího
9.1 Nebezpečí škody na dodávkách (zboží, službách) přechází na kupujícího buď okamžikem jejich předání kupujícímu, nebo (v případě podnikatelské dodávky) i předáním dodávky prvnímu přepravci (co nastane dříve).
9.2 Bude-li odeslání či převzetí dodávky zpožděno na žádost kupujícího nebo z důvodů, které prodávající nemůže ovlivnit, přejde nebezpečí škody na dodávkách na kupujícího okamžikem, kdy měly být dodávky dle původního plánu kupujícímu předány či odeslány z podniku prodávajícího. Od tohoto okamžiku budou dodávky skladovány a pojištěny na účet a riziko kupujícího.
9.3 Prodávající neodpovídá kupujícímu za jakékoliv nepřímé či následné škody vzniklé v souvislosti či ve spojení se smlouvou a dodávkou zboží a jeho užitím či jeho vadami (zejména ušlý zisk atd.). Veškerá odpovědnost prodávajícího v souvislosti či ve spojení se smlouvou a dodávkou zboží a jeho užitím či jeho vadami je omezena na výši kupní ceny dodaného zboží.
- Změna VOP
10.1 V závislosti na změně příslušných právních norem, jakož i obchodní politice prodávajícího, si prodávající vyhrazuje právo VOP měnit. Takové změny a jejich účinnost prodávající vyhlásí vhodným způsobem s tím, že změny jsou platné pro všechny obchodní případy uzavřené po platnosti těchto nově vyhlášených všeobecných obchodních podmínek (vyhlášením se pro tyto účely rozumí také zveřejnění na webových stránkách prodávajícího www.oxpoint.cz).
- Vyšší moc
11.1 Smluvní strana neodpovídá za škodu způsobenou druhé smluvní straně porušením smluvních povinností, jestliže k tomuto porušení došlo v důsledku překážky, jež nastala nezávisle na vůli povinné strany a brání jí ve splnění její povinnosti, jestliže nelze rozumně předpokládat, že by povinná strana tuto překážku nebo její následky odvrátila nebo překonala, a dále že by v době vzniku smluvního závazku tuto překážku předvídala. Smluvní strana neodpovídá za takto způsobenou škodu pouze po dobu, po kterou trvá taková překážka. Překážkou se pro účely tohoto ustanovení rozumí okolnosti vyšší moci, zejména, avšak bez omezení, přírodní katastrofa, povodeň, epidemie, válka či jiný ozbrojený konflikt, nedostatek vody pro plavbu, požár, stávka, narušení dopravních řetězců popř. další okolnosti smluvními stranami zcela neovlivnitelné. Nastanou-li výše uvedené překážky, smluvní strany se zavazují, že učiní veškeré právní kroky, aby i přes tyto překážky mohl být účel jejich smluvního vztahu naplněn. Smluvní strany jsou povinny navzájem se informovat o skutečnostech vzniku vyšší moci, a to neprodleně emailem, telefonem nebo jiným vhodným způsobem.
11.2 Provozní poruchy, překročení dodacích lhůt nebo výpadky subdodavatelů, nedostatek energie nebo surovin, dopravní poruchy, pokud takové události nelze předvídat, dále stávky, výluky, úřední postupy a případy vyšší moci zbavují po dobu trvání překážky a v rozsahu její působnosti postiženou stranu závazku dodávky, případně převzetí.
- Ochrana osobních údajů
12.1 Kupující poskytuje prodávajícímu osobní údaje v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Všechna data uvedená kupujícím jsou uschovaná a chráněna před zneužitím a nebudou poskytnuta žádnému třetímu subjektu, ledaže s tím kupující vysloví souhlas. Data kupujícího mohou být využita pouze prodávajícím, a to pouze pro účely statistického zpracování a přímé komunikace se kupujícím, jakož i pro účely zasílání marketingových sdělení. Podrobné podmínky ochrany osobních údajů jsou uvedeny zde .
12.2 Akceptací VOP kupující souhlasí se shromažďováním a používáním osobních informací.
12.3 Kupující má právo kdykoli svým písemným prohlášením odvolat svůj souhlas se zpracováním osobních údajů.
12.4 Kupující bere na vědomí, že je povinen osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně svých osobních údajů.
12.5. Kupující je povinen své přístupové údaje k zákaznickému účtu ochraňovat a nikomu je nesdělovat či nezpřístupňovat či nechat jiného používat svůj zákaznický účet (ani jiný zákaznický účet nevyužívat). Za případné zneužití zákaznického účtu prodávající jakkoliv neodpovídá.
13 Autorská práva
13.1 Webové stránky www.oxpoint.cz a jejich jednotlivé prvky a obsah (zejména zdrojový kód, vzhled webů či obsah webových stránek) podléhají jakožto autorská díla ochraně dle zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), což kupující bere na vědomí.
13.2. Veškerý obsah stránek www.oxpoint.cz jakožto autorského díla je buď ve výhradním vlastnictví prodávajícího anebo je prodávající držitelem licence poskytnuté na tento obsah třetí stranou, a proto nikdo není oprávněn jakékoliv prvky webů kopírovat, šířit, či si je jinak přivlastňovat v rozporu s autorským zákonem. Internetové stránky lze užívat pouze a jen pro osobní potřebu a k účelu v souladu s těmito VOP.
13.3 Pokud se při užívání webové stránky prodávajícího kupující dopustí jakéhokoliv nezákonného či neetického jednání, je prodávající oprávněn omezit, pozastavit nebo ukončit přístup kupujícího na webové stránky, a to bez jakékoli náhrady (povinnost kupujícího k náhradě případně vzniklé škody v plné výši tím není jakkoliv dotčena).
- Společná a závěrečná ustanovení
14.1 Smluvní strany se dohodly, že veškeré písemnosti, sdělení, výzvy či jiné listiny se doručují doporučeným dopisem prostřednictvím poštovní přepravy, a to na adresy sídel, resp. míst podnikání v případě fyzických osob nebo datovou schránkou. Pokud v průběhu obchodní spolupráce dojde ke změně adresy některé ze smluvních stran, je tato smluvní strana povinna neprodleně písemně oznámit druhé smluvní straně tuto změnu, a to způsobem uvedeným v tomto článku. Nebude-li příslušná smluvní strana na uvedené adrese zastižena, písemnost se prostřednictvím poštovního doručovatele uloží na poště. Nevyzvedne-li si příslušná smluvní strana zásilku do deseti kalendářních dnů od uložení, považuje se poslední den této lhůty za den doručení, i když se smluvní strana o doručení nedozvěděla.
14.2 Smluvní strany se zavazují při plnění svých smluvních povinností vyvinout maximální úsilí a poskytnout si navzájem maximální součinnost k tomu, aby účel jejich smluvního vztahu naplněn v co největším rozsahu a v co nejvyšší míře. Po dobu platnosti těchto VOP jsou smluvní strany svými projevy vázány a zavazují se neučinit nic, čím by zmařily práva druhé strany.
14.3 Pokud jedno nebo více ustanovení smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím nebo VOP je, nebo se stane zcela nebo částečně neplatné nebo nezákonné, nemá to vliv na platnost nebo legálnost zbývajících ustanovení smlouvy, resp. těchto VOP. Prodávající a kupující nahradí neplatná nebo nezákonná ustanovení ustanoveními platnými a zákonnými, která se svým účelem nejvíce přibližují těm, které nahrazují.
14.4 Kupující je oprávněn postoupit svá práva a převést povinnosti vyplývající ze smluv a těchto VOP na třetí osoby výlučně s předchozím písemným souhlasem prodávajícího. Prodávající je oprávněn postoupit práva a převést povinnosti vyplývající ze smluv a těchto VOP bez omezení na třetí osobu a kupující dává tímto souhlas s postoupením práv a převodem povinností prodávajícího ze smluv a těchto VOP.
14.5 Kupující je povinen bezpodmínečně zachovat mlčenlivost o veškerých informacích, které mu jsou zpřístupněny v souvislosti s dodávkou zboží od prodávajícího a které lze považovat s ohledem na okolnosti za obchodní nebo firemní tajemství a které mají být zachovány jako důvěrné, s výjimkou informací, které jsou známy z veřejných zdrojů.
14.6 Jakákoliv ujednání a korespondence stran ohledně dodávky zboží předcházející uzavření smlouvy (pokud nejsou obsaženy ve smlouvě nebo v těchto VOP), pozbývají uzavřením smlouvy účinnosti.
14.7 VOP jsou nedílnou součástí každé smlouvy.
14.8 Tyto VOP jsou platné od 1.4.2025, přičemž VOP pro smluvní strany vždy platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího (https://dorucovacibox.cz/) v den odeslání nabídky prodávajícího kupujícímu .